Reklama firmy na instagramie
Przez to, że social media stały się tak bardzo popularne, firmy zaczęły wykorzystywać je do swoich działań promocyjnych. Reklama firmy na Instagramie czy Facebooku jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na promocję. Głównym tego powodem jest bardzo duża liczba użytkowników tych portali. Dzięki temu marki mogą dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców i pokazać im swoją ofertę. Możliwości na to jak się reklamować jest dużo, wszystko zależy od tego czego oczekuje przedsiębiorstwo. Dlaczego reklama firmy na Instagramie jest warta uwagi?
Czym jest Instagram?
Instagram kiedyś był kojarzony z nastolatkami, które wrzucały na niego swoje zdjęcia i szukały uwagi. Obecnie to głownie narzędzie marketingowe, które jest dostępne za darmo i można do niego dołączyć w każdej chwili. Koncepcja samego portalu jest bardzo prosta. Polega ona na udostępnianiu zdjęć, które są kwadratowe i mają dokładnie taką samą wielkość. Co więcej po załadowaniu ich do aplikacji umożliwia ona ich edytowanie i nakładanie różnych filtrów. Przez to, że zdjęcia mają określony wymiar, oryginalne zdjęcie niekiedy musi zostać przycięte. Co więcej na Instagramie królują hasztagi i to właśnie na nich w głównej mierze opiera się promocja.
Reklama firmy na Instagramie – jakie są sposoby na reklamę?
Reklama na Instagramie daje kilka możliwości jej wykorzystania, poniżej kilka z nich.
- Reklama firmy na Instagramie w aktualnościach – reklama ta wygląda niemalże tak samo jak post osoby obserwowanej. Co więcej można wchodzić z nią w interakcje, czyli komentować, polubić bądź udostępnić. Dzięki temu możliwe będzie zobaczenie odzewu od swojej grupy docelowej, to czy jej się to podoba czy też nie.
- Reklama na InstaStory – jest to stosunkowo nowy sposób na reklamowanie się na Instagramie. Odbiorca może zobaczyć taką reklamę przeglądając relacje swoich znajomych, pojawia się ona wówczas między jednym, a drugim story. Co ważne tutaj to stworzenie takiej reklamy, która zainteresuje odbiorcę. To w głównej mierze od tego zależy, ile zaangażowania uzyska reklama.
Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, że tworząc reklamę na Instagramie można wrzucać link do danego produktu, artykułu lub strony internetowej. Dzięki temu zainteresowanym odbiorcom będzie zdecydowanie łatwiej trafić na konkretną stronę.
Reklama firmy na Instagramie – dlaczego warto w nią zainwestować?
Reklama firmy na Instagramie bardzo się opłaca i może przynosić wiele korzyści firmie, która ją stosuje. Jednak, dlaczego jeszcze warto z niej skorzystać?
- Użytkownicy spędzają na Instagramie dużo czasu – ilość użytkowników tego portalu jest bardzo duża, co więcej ona stale rośnie, podobnie jest z czasem jaki użytkownicy spędzają na Instagramie. Przeglądają go praktycznie w każdej wolnej chwili, dlatego też warto się tam reklamować.
- Ludzie przeglądają Instagram, aby się zrelaksować – użytkownicy wchodzą na Instagram również po to, aby znaleźć inspiracje. Co więcej dużą popularnością cieszą się teraz także InstaStories, dzięki którym możliwe jest przeglądanie relacji swoich znajomych, którzy dzielą się tym co akurat robią.
- Możliwość budowania relacji z klientami – dzięki temu, że firma posiada konto na Instagramie może budować relacje ze swoimi odbiorcami, poznawać ich i bezpośrednio się z nimi kontaktować.
Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?
Istnieją dwa sposoby na stworzenie konta firmowego na Instagramie. Można przełączyć konto osobiste na firmowe lub stworzyć zupełnie nowe konto. Przełączenie prywatnego konta na firmowe jest bardzo proste, wystarczy sprawdzić, czy ma ono charakter publiczny, a następnie wejść w ustawienia, a następnie znaleźć „przełącz na konto firmowe”. Zajmuje to tylko chwilkę, a może przynosić wiele korzyści.
Istnieje też druga opcja, czyli stworzenie nowego konta. Można to zrobić z poziomu aplikacji lub komputera. Będzie wtedy konieczne podanie adresu e-mail lub numeru telefonu, wybór nazwy użytkownika i hasła. Można też zarejestrować się za pomocą Facebooka, wtedy te dwa portale będą ze sobą połączone. Zarówno pierwszy jak i drugi sposób jest bardzo szybki i nieskomplikowany, a warto z niego skorzystać, by móc mieć łatwiejszy dostęp do prowadzenia swojego profilu firmowego.
Najnowsze komentarze