Promocja restauracji przez influencerów
Wszyscy lubimy podglądać znanych i lubianych. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości, a ta zasada jest szczególnie aktualna w kontekście rynku gastronomicznego. Nie przez przypadek, więc promocja restauracji przez influencerów to skuteczny zabieg marketingowy, który pozwala pozyskać nowych klientów i rozwinąć biznes.
Już w latach 40. wskazywano, że szczególny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie innych. Tę opinię na podstawie badań naukowych sformułował amerykański socjolog Paul Lazarsfeld. Nic, więc dziwnego, że niemal 80 lat później z tej prawdy czerpią garściami specjaliści ds. marketingu różnych segmentów rynku. Kampanie z wykorzystaniem liderów rynku mają szczególne odniesienie w przypadku gastronomii, bo zwyczajnie lubimy uczęszczać już wydeptanymi kulinarnymi ścieżkami. Chcecie podjąć współpracę z influencerami, ale nie bardzo wiecie po co właściwie mielibyście to robić? A może zastanawiacie się, jak taką kampanię dla restauracji przeprowadzić? Przygotowaliśmy dla Was kilka porad!
Promocja restauracji przez influencerów – jak to robić skutecznie?
Infulencerzy działający w branży gastronomicznej zazwyczaj mają określony obszar działalności, a co się z tym łączy ich followersi zazwyczaj mieszkają w podobnej lokalizacji. Wybranie, więc popularnego blogera, czy instagramera z naszego otoczenia to niemal pewny sposób na dotarcie do naszej grupy docelowej. Niewiele branż może sobie w przypadku współpracy z liderami opinii pozwolić na tak ścisłe targetowanie. Warto, więc sięgnąć po ten potencjał.
Przed rozpoczęciem kampanii warto poprosić o statystyki odwiedzin bloga, czy profilu. Przecież reklama w miejscu, którego nikt nie odwiedza zwyczajnie nie ma sensu.
Jednak cyfry to nie wszystko, warto również określić naszą grupę docelową i sprawdzić, czy pokrywa się ona z osobami aktywnymi na koncie influencera, który miałby zająć się promocją naszej restauracji. Pamiętajmy też, że wcale nie musimy współpracować tylko z tymi o największych zasięgach. Często ci mniej popularni blogerzy, czy facebookowicze prowadzą mniej kampanii sponsorowanych niż ci o ugruntowanej pozycji, więc wzbudzają oni większe zaufanie odbiorców i cieszą się większą wiarygodnością. Poza tym taka współpraca jest też zwykle bardziej ekonomiczna, wiec dostępna dla większej ilości restauracji. Powinniśmy też precyzyjnie określić cele kampanii, dzięki czemu będziemy mogli ocenić, czy podjęte działania przyniosły nam oczekiwane rezultaty.
Dlaczego współpraca z influencerami jest skuteczną promocją restauracji?
Przede wszystkim, dlatego że skuteczność takiej kampanii łatwo jest zmierzyć. Wystarczy opracować specjalny kod, dzięki któremu goście, którzy dotarli do nas za sprawą kampanii przeprowadzonej we współpracy z influencerem dostana dodatkową zniżkę. Ilość wykorzystanych kodów będzie naszym feedbackiem wskazującym na efektywność podjętych działań.
Ponadto tego typu promocja w branży gastronomicznej nie jest zwykle jednorazową inwestycją, która zwraca się tylko w czasie trwania kampanii, bo dzięki influencerom możemy zyskać lojalnych klientów, którzy będą wracać do naszego lokalu przez długie lata. Promocje z udziałem liderów opinii są, więc inwestycją, która będzie zwracać się przez długie lata.
Ponadto influencerzy potwierdzą to co my za pomocą własnych narzędzi i strategii próbujemy przekazać gościom. Dzięki temu wzbudzamy większe zaufanie i zyskujemy zainteresowanie. Publikacje w różnych kanałach powalają wzmocnić efektywność działań marketingowych i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Infulencer może stać się skutecznym narzędziem marketingowym restauracji. Jednak powinniśmy pamiętać, żeby nie zapomnieć również o formalnościach, tzn. spisaniu umowy o współpracy oraz zakresu zadań, który w ramach danej kwoty ma być wykonany. Dzięki przejrzystym warunkom kampanii będziemy pewni, co do jej prawidłowego przebiegu.
Influencerzy mają teraz taki wpływ na ludzi, że dobre jedzenie zachwalane przez nich sprzeda się na pewno.