Pozycjonowanie firmy, a pozycjonowanie strony internetowej

Marketing internetowy jest jedną z najskuteczniejszych i zarazem najtańszych form promocji. Nic dziwnego, że osób, które zdecydowały się reklamować w ten sposób jest tak dużo. Dzisiejszy artykuł poświęcimy tematowi pozycjonowania firmy oraz pozycjonowania strony internetowej. Czym różni się jedno od drugiego?

Czym jest pozycjonowanie firmy?

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby w oczach klientów być nieskazitelnym. Niezwykle ważne jest również wypracowanie sobie wizerunku eksperta. Dzięki temu sprawimy, że pozyskiwanie klientów stanie się dla nas łatwiejsze. Czym jest pozycjonowanie firmy? Niczym innym jak zwiększaniem jej widoczności. Chcąc nieustannie powiększać grono swoich klientów, niezbędne jest prowadzenie działań marketingowych, dzięki którym nasza oferta dotrze do osób, które mogą być zainteresowane oferowanymi przez nas produktami bądź usługami. Tylko, na co nasz potencjalny klient zwróci uwagę przed skorzystaniem z naszych usług?

  • Zapozna się z naszą ofertą – im bardziej będzie dla niego atrakcyjna, tym lepiej;
  • Sprawdzi, jakie opinie krążą na temat naszej firmy – udowodniono, że robi to zdecydowana większość osób przed podjęciem decyzji zakupowej;
  • Sprawdzi profile naszej firmy na portalach społecznościowych i opiniotwórczych – prawdopodobieństwo skorzystania z usług naszej firmy wzrośnie, jeśli nasze profile będą wyglądać profesjonalnie, a zażalenia klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z naszych usług nie będą pozostawać bez odpowiedzi.

Jak więc widać, to w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez innych jest niezwykle ważne – pozycjonowaniem firmy jest więc wprowadzenie działań mających za zadanie sprawić, aby nasza firma była postrzegana jak najlepiej, co powinno przełożyć się na zyski naszego przedsiębiorstwa.

skuteczne seo

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Już wiemy, czym jest pozycjonowanie firmy, teraz opowiemy o pozycjonowaniu strony internetowej. To działania, mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej na interesujące nas frazy w wyszukiwarce Google.

Na widoczność w wyszukiwarce Google wpływ ma:

  • Treść znajdująca się na stronie internetowej;
  • Szybkość ładowania strony internetowej;
  • Skrypt CMS na jakim nasza strona internetowa została oparta;
  • Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google;
  • Ilość linków prowadzących do naszej strony internetowej;
  • Jakość linków prowadzących do naszej strony internetowej.

Jak widać, pozycjonowanie firmy i pozycjonowanie strony internetowej to dwa, zupełnie inne pojęcia. Chcąc jednak osiągnąć sukces i cieszyć się dużą ilością zadowolonych klientów niezbędne jest wprowadzenie wyżej opisanych działań w koncept marketingowy.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. BastianoSit. pisze:

    Bardzo dobra wypowiedź. Managerowie często nie rozumieją czym różni się jedno pozycjonowanie od drugiego. Sam miałem kiedyś sytuację, że prowadziliśmy pozycjonowanie serwisu, a klient opowiadał jak chciałby żeby jego marka wyglądała dla ludzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *