Jak wygląda współpraca z influencerem?

Prowadzisz własną firmę, jesteś na etapie planowania działań marketingowych i zastanawiasz się, jak wygląda współpraca z influencerem? Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ nie od dziś wiadomo, jak dużą siłę mają influencerzy – zdaje się, że docierają z komunikatem tam, dokąd inni nie dają rady. Gromadzą wokół siebie ogromne społeczności, które im ufają. Jeśli przekaz twojej marki będzie współgrał z językiem i wartościami danego influencera, dobra współpraca jest gwarantowana. Jak wygląda współpraca z influencerem i od czego ją zacząć?

Jak wygląda współpraca z influencerem – od czego zacząć?

Dobór odpowiedniego influencera

Jeżeli zastanawiasz się, jak wygląda współpraca z influencerem i nie wiesz, od czego zacząć, to rada jest prosta. Poszukaj osób, które wydają ci się najbliższe, jeśli chodzi o wyznawane wartości, styl życia, tematykę. W końcu trudno byłoby chcieć reklamować nową serię książek dla dzieci u osób, które dzieci nie posiadają albo kosmetyki kolorowe na profilach o naturalnej pielęgnacji.

Dobór odpowiedniego influencera to podstawa. A jak już wydaje ci się, że znalazłeś właściwą osobę, sprawdź następujące aspekty. Dowiedz się, jakie są faktyczne zasięgi danego influencera w mediach społecznościowych. Zbadaj, jaka jest jego grupa docelowa i czy pod postami widoczne jest realne zaangażowanie. Czy dany influencer publikuje coś regularnie? Działa, używając postów czy skupia się na tworzeniu relacji lub dłuższych filmików? To absolutne podstawy, o które trzeba zadbać, jeśli zastanawiasz się, jak wygląda współpraca z influencerem.

Zalety współpracy z influencerem

Korzyści ze współpracy z influencerem

Wiesz już, jak wygląda współpraca z influencerem, a właściwie, od czego ją zacząć. Gdy już uda się dojść do porozumienia i nawiązać współpracę, możesz mieć pewność, że przyniesie ona wyjątkowe efekty. Co ciekawe, na współpracy z influencerem można sporo zaoszczędzić – osoba ta przygotuje nagrania lub zdjęcia, a ty nie musisz się martwić o organizację materiałów, o które musiałbyś zadbać, przygotowując tradycyjną reklamę. Jak wygląda współpraca z influencerem? Najczęściej, po ustaleniu zakresu działań, konkretnej stawki za wykonanie pracy i podpisaniu umowy, nadchodzi czas na realizację. Choć sposoby tej realizacji bywają różne, to najczęściej do influencera wysyłany jest produkt, on ma szansę na przetestowanie go i przygotowanie odpowiedniego materiały z recenzją.

Influencer marketing daje coraz ciekawsze możliwości. Dziś influencerzy podejmują najróżniejsze działania – bywają na eventach, nagrywają filmiki zza kulis pracy danej firmy, przejmują prowadzenie profili społecznościowych marek. Wszystko to sprawia, że influencer marketing „żyje” i przynosi efekty wielokrotnie znacznie lepsze niż inwestycja w tradycyjną kampanię reklamową, na przykład kampanię Google lub na Facebooku. Zaletą współpracy z influencerem jest sam influencer – osoba pozostająca w bardzo bliskiej relacji ze społecznością, do której wspólnie chcecie dotrzeć.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *