Jak się promować w social media?

Social media to jedno z najpopularniejszych narzędzi, dzięki którym w pozytywny sposób można wypromować swoje produkty i usługi. Jednak należy postępować z nimi bardzo uważnie, ponieważ nawet jedno źle wypowiedziane słowo może doprowadzić do załamania się sukcesu firmy.

Social media marketing

Rosnąca popularność wszystkich serwisów społecznościowych sprawiła, że w obecnych czasach mówimy o czymś takim jak social media marketing. Jeżeli zastanawiamy się nad założeniem konta chociażby na jednej z tych stron niech przemówią liczby. Obecna liczba użytkowników Facebooka to 1,5 mld ludzi, Twittera – 500 mln, Linkedin – 400 mln. Kto chce zaistnieć w sieci musi założyć konto swojej firmy na jednej lub na kilku z tych stron aby wzmocnić swój przekaz w sieci. Reklama w sieci ma bardzo duże oddziaływanie na potencjalną grupę odbiorców. Należy jednak pamiętać o odpowiednio dobranej promocji, która pozwoli na utrzymanie dobrego wizerunku wśród klientów.

Planowanie postów

Aktywność w social mediach powinna być z góry zaplanowana. Lepiej dwa razy pomyśleć nad treścią swojego posta niż potem gorzko tego żałować. Jedno słowo, jedno odniesienie do pewnych spraw może sprawić, że z firmy będącej liderem rynku znajdziemy się na szarym końcu z mocno nadszarpniętym wizerunkiem. Podobnie jest w przypadku vlogów, relacjach story czy też na “lajfach”, które cieszą się ogromną popularnością.

Kto pyta, nie błądzi

Za skuteczną promocję odpowiadają również ankiety. Jeżeli jesteśmy dopiero na etapie planowania naszego wizerunku, to urządźmy ankietę, gdzie nasi odbiorcy będą mogli w pełni się wypowiedzieć. Co im się podoba? Jakie aktywności są przez nich lepiej widziane? Czy lepiej urządzać więcej “lajfów”? Czy jednak treści pisane będą bliższe ich sercu? Odbiorca poczuje się doceniony za to, że się go pytamy, bierzemy jego zdanie pod uwagę. W ich głowach zakiełkuje myśl, że będą brali udział w budowaniu wizerunku naszej marki..

Odpowiednie media

Nie ukrywajmy, że istnieje obecnie wiele serwisów społecznościowych, gdzie możemy wkroczyć ze swoją kampania promocyjną. Jednak czy na wszystkie będziemy mieli czas? Czasem lepiej założyć jedne solidnie prowadzone konto niż dziesięć kont w różnych miejscach, gdzie posty będą publikowane sporadycznie. Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, TikTok – wybierzemy maksymalnie dwa serwisy, gdzie na bieżąco będziemy mogli kontaktować się z ludźmi niż mnogość, która niekorzystnie może wpłynąć na nasz wizerunek w sieci.

Kto za tym stoi?

Ważna jest również odpowiedzialność za swoje konta. W ostatnich czasach wybuchła w sieci ogromna awantura, ponieważ na jaw wyszło, że wielu znanych celebrytów nie jest odpowiedzialnych za prowadzenie swoich kont. Robią to za nich w dużej mierze agencje reklamowe, przez co wizerunek znanej osoby bardzo mocno na tym ucierpiał. Obronną ręką z tego wszystkiego wyszły tylko osoby, które samodzielnie kontaktują się ze swoimi fanami. Ich przekaz stał się jeszcze bardziej naturalny przez co można wejść również w osobiste relacje z innymi. Promując swoją markę stawiajmy również na spontaniczność. Jeżeli chcemy promować swoje usługi przy pomocy danego influencera niekoniecznie idźmy na ilość obserwatorów. Czasem mniej, znaczy więcej, dzięki czemu grono potencjalnych odbiorców będzie jeszcze większe.

Korzyści z social media

Wyróżniamy trzy podstawowe korzyści płynące z budowania swojego wizerunku w social mediach. Wpływ na zwiększenie sprzedaży. W Polsce ponad 17 mln osób posiada swoje konta na różnych serwisach społecznościowych. Zasięg social media jest naprawdę ogromny.

Google AdWords oraz Facebook Ads to dwa bardzo skuteczne narzędzia, dzięki którym można zbudować swój wizerunek. Pozwala na promowanie, reklamowanie i zachęcanie do zakupu danych produktów. Warto również wykorzystać narzędzie do zwiększania aktywności w różnych aplikacjach.

Social media pozwalają również na zbudowanie świadomości oraz budowanie własnej społeczności. Wchodzenie w interakcję z potencjalnymi klientami, obserwatorami na pewno pomoże nam w przyszłości.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *