Dlaczego marketing sprzedaje?
Bez dobrze prowadzonego marketingu żadna firma nie będzie się w stanie rozwijać, a bez rozwoju szybko upadnie. Wniosek jest więc jeden – należy zainwestować w marketing, który sprzedaje. Co jednak to oznacza w praktyce? Czy zawsze należy zdecydować się na zaangażowanie firmy zewnętrznej, czy też powinniśmy obsłużyć marketing firmowy samodzielnie?
Jak powinniśmy dobrze zaplanować i prowadzić marketing?
Skuteczny – to jedno słowo powinno oddać całą istotę działalności marketingowej. W przypadku chęci reklamowania swojej firmy bardzo ważne jest, aby posiadać takie podstawy, jak odpowiednio zoptymalizowana strona, która będzie działała zarówno w wersji standardowej, jak i mobilnej. Kolejną rzeczą jest posiadanie strony na portalach społecznościowych, które są dziś podstawą zdobywania klientów w wielu branżach. Co jednak oprócz tych rzeczy?
Oczywiście pomysł na kreację firmy każdego dnia, na jej komunikację z wybraną społecznością i na porozumiewanie się z nią na różnych płaszczyznach. Niezwykle trafionym pomysłem w takiej sytuacji jest marketing szeptany. Pozwala on na spontaniczne wtopienie się w tłum osób dyskutujących na temat usług konkretnej firmy. Osoba zajmująca się marketingiem szeptanym powinna umieć wypowiadać się w taki sposób, aby nie wzbudzać żadnych wątpliwości co do swoich dobrych intencji. Aby marketing szeptany był skuteczny, powinien być prowadzony przez osobę poważaną i o nieposzlakowanej opinii.
Jeśli nie mamy w firmie osoby, która mogłaby się zająć marketingiem, należy zatrudnić osobę z zewnątrz. Marketing sprzedaje jedynie w wtedy, gdy robimy go prawidłowo i z odpowiednim zaangażowaniem. Osoba bez doświadczenia w niczym nam nie pomoże.
Jaki marketing sprzedaje najlepiej?
Pisany. Świetnym przykładem jest prowadzenie profesjonalnego bloga. Publikujemy na nim artykuły na tematy silnie związane z branżą naszej firmy. To jest tak zwany dobry content marketing, dzięki któremu przyciągani są nasi odbiorcy w niezwykle skuteczny sposób. Oczywiście artykuły nie muszą ściśle wiązać się z naszą firmą, jednakże warto, aby krążyły wokół jej tematu. Dobrze napisane notki przyciągną potencjalnych klientów, a szczególnie tych, którzy polubili naszego świetnie zaopatrzonego bloga.
Nie tylko jednak wpisy typowo blogowe będą przyciągać klientów. Warto zamieszczać na swojej stronie artykuły eksperckie. Należy je pisać na kilka wybranych tematów, które starają się w pełni wyczerpać. Należy usatysfakcjonować informacją potencjalnego klienta, aby nie szukał informacji już nigdzie indziej. Klient powinien pozostać na naszej stronie, przeglądając jej zawartość w poszukiwaniu innych interesujących artykułów.
Następnym istotnym elementem dobrego marketingu jest newsletter. Większość osób nawet nie bierze pod uwagę skorzystania z zapisania się do niego. Jednak jeśli zaoferujemy w zamian regularnie wysyłane na maila rzetelne i interesujące informacje. Jeśli zaproponujemy w zamian utworzony przez nas poradnik, możemy być pewni, że wiele osób zapisze się do naszego newslettera. Jeśli tym kanałem będziemy informować popularnych klientów o wszystkich aktualnych promocjach i wydarzeniach, to zainteresowanie produktami i usługami naszej firmy znacznie wzrośnie.
Ostatnią rzeczą, o której warto wspomnieć, jest tworzenie dla potencjalnych klientów treści niezwykle pożytecznych. Jednakże wymagających od nas znacznie więcej zaangażowania, niż przy pisaniu dobrych technicznie tekstów na firmowego bloga. Takie wartościowe treści, czy też filmy, powinny zawierać coś, co będzie pozytywne dla potencjalnego klienta. Mowa tu o oferowaniu różnego typu kursów, czy też szkoleń. Dobrze rozplanowane wideo lub też poradnik w formie pisanej będę też odpowiednim chwytem reklamowym, który udowodni, że dobry marketing sprzeda każdą naszą usługę i każdy produkt, który zaoferujemy.
Najnowsze komentarze