Dlaczego influencerzy tak skutecznie reklamują?

Influencer to prawdopodobnie jeden z najmłodszych, a zarazem najbardziej wpływowych zawodów świata. W dodatku nie trzeba mieć specjalnych umiejętności, by nim zostać. Wystarczy tylko poświęcić nieco swojego czasu, by zamieścić na portalu społecznościowym, bądź na blogu wpis, w którym znajdzie się wzmianka o produkcie. Niby niewiele, a jednak takie działanie bardzo często daje markom bardzo duże profity. Dlaczego tak się dzieje? W czym tkwi sekret influencer marketingu?

Kim jest influencer?

Influencer, jak ktoś spróbuje sobie wyobrazić taką osobę, to przede wszystkim ktoś, kto na social mediach cieszy się sporą popularnością. Najwyraźniej to widać na Instagramie, gdzie podczas wyświetlania profilu pokazuje się liczba osób, które należą do tak zwanych „followersów”, czyli podążających za tym, co dana osoba zamieszcza na swoim koncie. Taką osobą może zostać praktycznie każdy. Nie ma tutaj bowiem żadnych restrykcyjnych wymogów, jeśli chodzi o wiek, wykształcenie, czy umiejętności. Wskaźnik liczby, które interesują się profilem, ma duże znaczenie, jeśli nie najważniejsze.

Mogłoby się wydawać, że największym „wzięciem” cieszą się ci, którzy zgromadzili co najmniej milion tak zwanych „fanów” profilu. Jednak okazuje się, że marki nawiązują współpracę z osobami, które mają „tylko” kilka tysięcy takich osób. Dlaczego? Ponieważ wtedy influencer jest w stanie regularnie odpisywać na zapytania, które zamieszcza ktoś z jego „bazy odbiorców”. Natomiast gwiazdy wielkiego formatu, czy tak zwani celebryci, którzy cieszą się kilkoma milionami „followersów”, nie mają zwykle czasu na to, by systematycznie prowadzić konwersację, tym bardziej ze wszystkimi.

W jaki sposób influencer promuje markę?

Tak naprawdę influencer interesuje się czymś, chociażby wygodnym życiem. Znajdzie się na pewno ktoś, kto również będzie preferować taki styl życia. Jeśli dodatkowo osoba ta zamieszcza wpisy, które pomagają w tym, by cieszyć się komfortowym życiem, na przykład za pomocą krótkich filmików, jest duża szansa, że ludzie to „kupią”. Zwłaszcza jeśli przez filmik przebija się entuzjazm, który jest najlepszym komentarzem  tego, że produkt zmienia coś na lepsze, że „działa”.

Oczywiście po zamieszczeniu filmiku następuje żywy odzew i w razie pytań. Influencer spieszy z odpowiedzią, gdzie produkt można kupić, a w razie, gdyby takie pytania się powtarzały, może zamieścić dodatkowy link pod zamieszczonym filmem, który prowadzi bezpośrednio do produktu w sklepie.

Jakie są korzyści dla marki współpracującej z influencerem?

Marki bardzo starannie dobierają ludzi do współpracy, którzy zajmują się influencer marketingiem. Nie zawsze jest tak, że firmie zależy przede wszystkim na wzroście sprzedaży swoich produktów. Marketer ten jest swego rodzaju „internetowym wodzirejem”. Sprawia on, że ruch na stronie wzrasta, że ludzie żywo reagują na zamieszczane przez niego treści. W efekcie wpływa to na większe zainteresowanie marką, a nie tylko jednym produktem, które firma proponuje. Najczęściej osoba ta nie ogranicza się tylko do działań w obrębie social media, czy na swojej stronie. Przeważnie opowiada o nowej współpracy swoim znajomym, więc nieustannie reklamuje produkt i markę, nawet wtedy, gdy nie jest do końca tego świadomy.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Emil pisze:

    Jestem bardzo ciekaw kiedy ten trend influencerski się skończy. Nie do końca rozumiem fenomen tego zjawiska. Natomiast jakbym pracował w branży reklamowo-marketingowej, to korzystałbym z tego bardzo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *