Copywriting – coraz popularniejsze zajęcie dla specjalistów od contentu

Odkąd zarabianie w sieci stało się możliwe, wiele osób zdecydowało się porzucić pracę na etacie i rozpocząć karierę jako freelancer. Jedną z najczęściej wybieranych przez nich branż jest copywriting. Czym jest i jak kształtują się zarobki w tej branży? Czy znalezienie dobrego copywritera jest trudne? Chcąc poznać odpowiedzi na powyższe pytania, zapraszamy do zapoznania się z treścią tego artykułu.

seo copywriting

Copywriting – czym jest?

Copywriting jest niczym innym jak pisanie treści na zamówienie. Najczęściej zamawianymi treściami przez klientów są:

  • Treści presselpages – teksty niskiej jakości publikowane na stronach niskiej jakości mających za zadanie umieszczenie w treści linków. Rzadko kiedy dzielimy je na akapity, często są ciągiem znaków;
  • Teksty zapleczowe – teksty publikowane na stronach zapleczowych charakteryzujące się średnią jakością, nie zgłębiające tematu, na jaki są pisane;
  • Treści blogowe – są przeznaczone na blogi firmowe i mają za zadanie przekazać czytelnikom konkretną wartość;
  • Treści ekspercie – dogłębnie opisują dany temat, wyczerpując go. Chcąc napisać treść ekspercką, niezbędne jest wcześniejsze znalezienie informacji, zapoznanie się z nimi i przeredagowanie ich. Treści ekspercie publikowane są na poczytnych portalach internetowych oraz w prasie;
  • Opisy do katalogów stron – są niskiej jakości, wymagają zapoznania się z ofertą danej firmy, na podstawie której moglibyśmy przygotować jej opis.

Skąd copywriterzy pozyskują zlecenia?

Obecnie, rynek copywriterów jest przesycony. Jeśli jednak jest się dobrym copywriterem, przestrzega się terminów oddawania zleceń i pisze zgodnie z wytycznymi nadesłanymi przez klientów, nie powinno się mieć najmniejszego problemu ze znalezieniem zleceń. Wystarczy regularnie zaglądać na grupy poświęcone tematowi copywritingu, fora związane z pozycjonowaniem oraz portale ze zleceniami.

Warto rozesłać również swoją oferte do firm z branży reklamowej – zapotrzebowanie w niej na wysokiej jakości teksty jest bardzo duże.

Czy copywriter copywriterowi jest równy?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, rynek copywriterów jest przesycony. Trzeba jednak mieć na uwadze, że zdecydowana większość copywriterów, która zacięcie walczą o zlecenia, dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritngiem i zdecydowana większość z nich szybko do tej pracy się zniechęci.

Część copywriterów psuje również rynek oferując teksty niskiej jakości, w bardzo niskiej cenie, co często nie spełnia wymagań klientów. Niektórzy z copywriterów decydują się podjąć zlecenia, jednak nie dostarczają go, często stawiając swoich klientów w nieciekawej sytuacji.

Ile kosztują teksty?

Jeśli zależy nam na tym, aby otrzymać teksty wysokiej jakości od doświadczonych copywriterów musimy liczyć się z tym, że będziemy musieli za nie nieco zapłacić. Teksty nieskomplikowane, niewymagające researchu to często koszt w granicach 10 złotych za 1000 znaków ze spacjami. Im wyższej jakości tekstów oczekujemy, tym wyższa cena za 1000 znaków ze spacjami.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *