Content marketer – czyli kto?
Z tego, że marketing internetowy jest niezwykle skuteczny sprawę zdaje sobie coraz większa rzesza przedsiębiorców. Nie bez powodu z roku na rok budżet na reklamę w sieci jest systematycznie zwiększany… Nic dziwnego, że w branży reklamy internetowej nieustannie powstają nowe zawody. Dzisiejszy artykuł poświęciliśmy zawodowi content marketera i zjawisku content marketingu.
Content marketing – dlaczego powinienem się nim zainteresować?
Jeśli prowadzisz własną firmą i sam zajmujesz się jej marketingiem, zapewne zauważyłeś, że tradycyjne formy reklamy powoli tracą na skuteczności. Jest to spowodowane tym, że taka reklama jest dla odbiorców nieatrakcyjna – powoli, przestają zwracać na nią uwagę. Żeby więc nieustannie pozyskiwać nowych klientów, trzeba inwestować w inne formy reklamy. W szczególności w te, które cieszą się dużą skutecznością, a do takich zalicza się właśnie content marketing.
OMG Metrics przedstawiło jakiś czas temu badania, które jasno pokazały, że formy reklamowe wykorzystujące bannery czy pop-up’y irytują internautów. Nie zapominajmy o tym, że wielu z nich stosuje również wtyczki w przeglądarce mające za zadanie zablokować reklamę. Przez te wtyczki do części osób, które faktycznie mogą być zainteresowane oferowanym przez nas produktem możemy w ogóle nie dotrzeć.
Content marketing – czym jest?
Content marketing to nic innego jak jedna z form marketingu wykorzystująca treść. Ta, musi być wartościowa dla naszych czytelników. Nie ma za zadanie niczego reklamować – jej główną funkcją ma być edukowanie naszych klientów oraz wypracowanie nam wizerunku eksperta.
Trzeba mieć świadomość, że content marketing wykorzystujemy nie tylko w sieci, ale również w prasie. Jeśli prowadzimy sklep internetowy sprzedający fizyczne produkty, nic nie stoi na przeszkodzie, aby materiały dotarły do naszych klientów w formie broszur. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby wspomniane treści opublikować na blogu firmowym.
Gdzie publikować treści?
To, gdzie zdecydujemy się opublikować przygotowane przez nas treści w dużej mierze zależy od budżetu jaki posiadamy i strategii, jaką obierzemy. Najrozsądniej byłoby jednak zastosować dywersyfikację – część tekstów opublikujmy na blogu firmowym, część na poczytnych portalach branżowych. Możemy również przygotować ekspercki materiał i opublikować go w formie ebooka, do którego dostęp otrzyma się po wcześniejszym podaniu adresu e-mail.
Kim jest content marketer?
Chyba dla nikogo nie będzie żadnym zaskoczeniem jeśli napiszę, że content marketerem jest osoba, która nadzoruje wszelkie działania content marketingowe w danej firmie.
Najnowsze komentarze