Content is King

Czy spotkałeś się wcześniej ze stwierdzeniem „Content is a King”? W dzisiejszym artykule odpowiemy na pytanie, gdzie content jest wykorzystywany i czy rzeczywiście jest tak ważny, jak przywykło się to przedstawiać.

Czym jest content?

Na samym początku wytłumaczmy sobie, czym jest content. To nic innego, jak treść, która publikowana jest na stronach internetowych, blogach, portalach czy na profilach społecznościowych. Publikujemy go zarówno w formie artykułów, jak i infografik, podcastów czy materiałów video.

O czym należy pamiętać publikując content?

Jeszcze do niedawna, do treści publikowanych w sieci nie przykładano większej uwagi. Gdy na rynku pojawiły się pierwsze agencje wyspecjalizowane w marketingu internetowym uległo to drastycznej zmianie. Obecnie, każda publikacja która pojawia się w sieci powinna zostać odpowiednio przemyślana. Najważniejsze, aby była ona spójna z konceptem naszej firmy i zgodna z obraną strategią marketingową.

Jaki content należy publikować?

Jeśli chcemy, aby nasza strategia content marketingowa była skuteczna, powinniśmy zadbać o to, aby nasze materiały były pomocne. Nie traktujmy ich jako coś, co ma zareklamować naszą firmę. Ich głównym zadaniem jest pomoc innym użytkownikom oraz powolne budowanie wizerunku eksperta.

Jak można wykorzystać content?

Jest wiele sposobów, w jaki możemy wykorzystać content. Zalicza się do nich:

  • budowanie bazy mailingowej. Jeśli nasza treść będzie ekspercka, możemy przedstawić ją w formie e-booka, do którego dostęp otrzyma się po wcześniejszym podaniu adresu e-mail (zbudowana bazę mailową możemy wykorzystać do promocji oferowanych przez siebie usług bądź produktów);
  • budowanie społeczności na portalach społecznościowych. Regularna publikacja infografik na portalach społecznościowych może być fenomenalnym sposobem na budowę zaangażowane społeczności wokół marki.

Czy content is the King?

Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca – jak widać, publikacja wysokiej jakości materiałów może przynieść marce wymierne korzyści. Trzeba tylko zadbać o merytoryczność publikowanych materiałów i zadbać o ich odpowiednią promocję (bezpłatną – poprzez konta na portalach społecznościowych, jak i płatną poprzez reklamę kontekstową czy publikację artykułów sponsorowanych).

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Mariusz pisze:

    Dobrze napisane, jednak osobiście uważam, że większe znaczenia mają mocne linki jak content.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *