Co oznacza skrót SEM?
Co to jest SEM? Prowadząc działania w Internecie przedsiębiorstwa muszą podejmować wiele czynności tak, aby skutecznie docierać do swoich potencjalnych klientów, ponieważ konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego też walka o uwagę klienta nie jest łatwa i wymaga dużego zaangażowania ze strony firm. Jeżeli chodzi o marketing internetowy, to dostarcza on organizacjom wiele narzędzi, dzięki temu mogą one w łatwiejszy sposób prowadzić swoje działania promocyjne. W tym celu warto założyć własną stronę internetową, która jest wizytówką przedsiębiorstwa w Internecie i pozwala mu docierać z komunikatami do szerokiego grona odbiorców. Co oznacza skrót SEM? W jaki sposób różni się on od skrótu SEO?
Co oznacza skrót SEM?
SEM pochodzi od angielskich słów Search Engine Marketing i jest to marketing w wyszukiwarce internetowej. Polega on na promocji marki poprzez zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Najczęściej działania te będą wykorzystywały płatne wyszukiwanie, bardzo często będą to linki sponsorowane, ale mogą to być również działanie powiązane z optymalizacją stron internetowych. Często zdarza się tak, że SEM jest mylone ze skrótem SEO, jednak mimo tego, że skróty te podobne są do siebie z nazwy to ich pojęcia znaczą zupełnie coś innego. Jedną z głównych rzeczy, która odróżnia od siebie te dwa skróty, jest fakt, że SEM jest działaniem płatnym, natomiast SEO to proces zdecydowanie dłuższy niż SEM, jednak działanie to jest całkowicie darmowe. Kolejną odróżniającą rzeczą będzie szybkość pojawienia się efektów, jeżeli chodzi o SEM, to będą one widoczne niemal natychmiastowo, natomiast efekty pozycjonowania widoczne są po pewnym czasie. SEM dąży do docierania z informacją o marce do osób, które mogą być zainteresowane danym produktem bądź usługą.
Co to jest pozycjonowanie?
Skrót SEO także pochodzi od angielskich słów i oznacza Search Engine Optimalization, czyli pozycjonowanie stron internetowych. Działanie to polega na optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki takim czynnościom witryna może być widoczna wyżej w wynikach wyszukiwania, przez co może zwiększyć się ruch na takiej stronie, a jest to związane z tym, że im bardziej pędzona widoczna tym więcej osób będzie w nią klikać. Jeżeli chodzi o powiązanie między SEM, a SEO, to SEM składa się z pozycjonowania i linków sponsorowanych w Google (PPC). SEO, jest więc pojęciem węższym niż SEM.
Jakie korzyści może dawać przedsiębiorstwu SEM?
Jeżeli chodzi o korzyści płynące z Search Engine Marketing to będą one widoczne w momencie, kiedy działania te zostaną przeprowadzone z dużym zaangażowaniem i starannością. Największą zaletą jaką posiada SEM, są szybko widoczne efekty. Sponsorowane linki będą pojawiały się najwyżej w wynikach wyszukiwania i to rozwiązanie sprawdzi się dla firm, które chcą jak najszybciej uzyskać efekty, ponieważ nie mają one czasu na prowadzenie działań związanych z pozycjonowaniem. Co więcej reklama taka nie jest nachalna i dobrze dopasowana do potrzeb konsumenta. Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga cierpliwości, natomiast działania związane z Search Engine Marketing sprawiają, że wzrost kliknięć będzie widoczny niemal natychmiastowo. Kolejną dużą korzyścią jaką mogą czerpać firmy, jest targetowanie reklam, można tutaj określić bardzo precyzyjnie grupę docelową, do której ma trafić dany przekaz reklamowy. Zwiększa się wówczas szansa na to, że reklama trafi do osoby, która faktycznie jest zainteresowana danym produktem bądź usługą.
Pozycjonowanie firmy, a pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie również będzie miało wiele korzyści, dzięki niemu można zwiększyć widoczność strony internetowej, a co za tym idzie widoczność firmy w sieci. Dzięki podejmowaniu takich działań, firma może dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców i sprawić, że zwiększy się sprzedaż, ponieważ większa część potencjalnych konsumentów dowie się o istnieniu takiego przedsiębiorstwa. Warto więc zainwestować w pozycjonowanie, ponieważ dzięki niemu można pozyskać wartościowy ruch, który nie będzie wymagał dodatkowej reklamy i promocji. Pozycjonowanie jest więc bardzo skutecznym działaniem, które będzie przynosiło efekty przez wiele lat. Pozycjonowanie strony internetowej powinno być nieodzownym elementem jej prowadzenia.
Najnowsze komentarze