Marketing szeptany a zwiększenie sprzedaży

Marketing szeptany to bardzo szerokie zjawisko wykorzystujące najnowsze trendy w Internecie. Zwany także WoMMem (ang. Word of Mouth Marketing), szeptanką, buzz marketingiem czy utożsamiany z tzw. amplifyingiem, jest nie do przecenienia przez ludzi biznesu.

Internet już od wielu lat stał się głównym miejscem wyszukiwania informacji o danym produkcie czy usłudze. Przeciętny konsument starając się znaleźć interesujące go fakty i opinie będzie ich szukał w różnych obszarach. Pierwszym z nich może być firmowa strona internetowa. Powinna ona być nowocześnie zaprojektowana, mieć przejrzysty interfejs, a także powinna być na bieżąco aktualizowana ciekawymi treściami.

Kolejnym miejscem, gdzie powinno szybko wyszukać informacji na temat danej marki powinien być fanpage na Facebooku. Ma on wiele dodatkowych atutów, takich jak łatwe prowadzenie i przede wszystkim możliwość szybkiej, bezpośredniej komunikacji  ze swoimi konsumentami. Dodatkowo, niezależne opinie czy artykuły na temat określonej marki czy jej branży mogą pojawiać się na różnych portalach, serwisach filmowych (Youtube), fotograficznych (Instagram) czy mikroblogach (Twitter).

Wszystkie te obszary są polem działania marketingu szeptanego, które będą miały doprowadzić do zwiększenia sprzedaży danej marki. Zostając klientami sprawdzonej i profesjonalnej agencji marketingowej, możemy być pewni, że nasza marka będzie przedmiotem nowoczesnej kampanii, która będzie się rozgrywać na wielu polach. Dbanie o pozytywne opinie, pobudzanie dyskusji, poprzedzone dogłębną analizą marki i branży w mediach to główne zadanie marketingu szeptanego.

Dodatkowo jednak możemy dostać inne usługi, takie jak skuteczne pozycjonowanie strony (SEO), wsparcie youtuberów i influencerów. Warto także zastanowić się nad zatrudnieniem tzw. e-rzecznika, który oficjalnie będzie reprezentował nas w Internecie. Jego obecność jeszcze bardzo poprawi nasz wizerunek u konsumentów.

Wszystkie powyższe działania, przeprowadzone najlepiej, jako jedna skoordynowana kampania, naprawią wszystkie niedostatki  wizerunkowe. Dodatkowo w nieco dłuższej przyszłości znacznie zwiększy naszą sprzedaż.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *