Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?

Prowadzenie profilu w social mediach niemal w każdej branży przynosi naprawdę duże korzyści. Dla niektórych firm najlepszym rozwiązaniem jest Facebook, dla innych będzie to Instagram. Podpowiadamy, jak stworzyć konto firmowe na Instagramie.

Konto firmowe na Instagramie

Masz dwie możliwości prowadzenia konta firmowego na Instagramie. Może to być zwykłe konto osobiste, na którym będziesz promować swoje firmowe treści. Tak naprawdę może być ono nawet nazwane jak twoja firma, tylko w ustawieniach będzie funkcjonowało jako osobiste. Możesz także stworzyć konto firmowe lub dotychczasowe konto osobiste przełączyć na profil firmowy.

Jak to zrobić? Tak naprawdę jest to bardzo proste. Po utworzeniu profilu wystarczy wejść w menu w górnym rogu w aplikacji i znaleźć opcję „Przełącz na profil firmowy”. Konto możesz połączyć z profilem facebookowym. Kolejnym krokiem jest udostępnienie danych kontaktowych, które chcesz udostępniać użytkownikom. I już.

Konto firmowe na Instagramie a konto osobiste

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie ma to większego znaczenia. Konto firmowe i konto osobiste działają w zasadzie tak samo – dają możliwość umieszczania zdjęć, kolaży i relacji, a także komentowania czy wysyłania wiadomości. Jednak konto firmowe jest uzupełnione o dodatkowe opcje.

Przede wszystkim masz dostęp do większych statystyk, a to nieocenione przy tworzeniu grupy docelowej i dopasowywaniu do niej treści. Ponadto możesz także zamieszczać teksty sponsorowane, a to bardzo ważny element działania w wielu branżach. Konto firmowe daje także możliwość opublikowania danych kontaktowych, zwłaszcza numeru telefonu, dzięki czemu nawiązywanie relacji z klientami będzie prostsze.

Są głosy, że Instagram nieco obcina zasięgi kontom firmowym, co nie dzieje się w przypadku tych osobistych. Jest to oczywiste – wymusza to niejako zakup reklamy. Z drugiej strony jest to normalna praktyka i zalety przeistoczenia konta osobistego w firmowe są o wiele większe.

Korzyści z prowadzenia konta na Instagramie

Korzyści z prowadzenia profilu firmowego we wszystkich social mediach są nieocenione. Na Instagramie powinny pojawiać się przede wszystkim przedstawiciele branż, które są szczególnie „wizualne”. Co to znaczy? Jeśli możesz pokazywać efekty swojej pracy wizualnie, warto mieć konto na Instagramie. Dzięki temu twoi potencjalni klienci będą mogli lepiej ocenić twoją pracę i łatwiej do ciebie dotrą, a informacja zwrotna jest najbardziej wartościowa.

Ponadto jest to świetny sposób na nawiązywanie relacji z klientami. Dzięki komentarzom i wiadomościom będziesz mógł dotrzeć do nich. Pozyskasz także informację o tym, kto jest twoim odbiorcą, a dzięki temu łatwiej będzie stargetować publikowane treści, co znacznie przekłada się na sprzedaż i ruch.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *