Influencer marketing czy artykuły sponsorowane. Co wybrać?

W zasadzie różnica między influencer marketingiem a artykułami sponsorowanymi jest nieostra, a przynajmniej tak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Są to jednak zupełnie inne narzędzia marketingu internetowego. Które z nich najbardziej zasługują na uwagę i w co lepiej zainwestować pieniądze na marketing?

Influencer marketing a artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to treści umieszczane na innych portalach, blogach i stronach za opłatą lub na zasadzie barterowej wymiany usług. Najczęściej artykuł sponsorowany jest dostarczany przez reklamodawcę i jest to tekst zawierający link do strony firmowej. Artykuły sponsorowane z reguły nie mają wiele wspólnego z nachalną reklamą. Są wartościowe, ciekawe, angażujące czytelnika, a wspomnienie o produkcie jest nienachalne i nieszczególnie widoczne. Często link jest ukryty pod słowem kluczowym, a o marce w ogóle się nie wspomina, chociaż może to być różne.

Influencer marketing także polega na umieszczaniu reklamy swoich usług czy produktów na stronach zewnętrznych, jednak zupełnie w inny sposób. Autorem tekstu jest influencer, czyli lider opinii. To dość znana w pewnych kręgach osoba działająca w sieci – vloger, bloger, osoba prowadząca popularne profile w social mediach czy celebryta znany z działalności artystycznej. Influencer sam tworzy treść związaną z produktem i przedstawia swoją rekomendację na jego temat.

Influencer marketing – korzyści

Korzyści zastosowania influencer marketingu są olbrzymie. Wynika to z tego, że liderzy opinii mają naprawdę realny wpływ na swoich fanów. Obserwatorzy postrzegają ich jako bardziej wiarygodnych, mają z nimi długotrwałą relację i wierzą, że ich rekomendacja jest naprawdę wartościowa. Dlatego influencer marketing przekłada się znacznie na sprzedaż.

To także sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Najwięksi giganci chwalą się zasięgami nawet do 1 miliona osób! Oczywiście z nimi współpracują wyłącznie największe marki. Małe i średnie firmy nawiązują współpracę z mniejszymi influencerami, ale nadal to możliwość na dotarcie do kilkudziesięciu tysięcy osób, zatem kilkudziesięciu tysięcy nowych, potencjalnych klientów.

Artykuły sponsorowane – korzyści

Artykuły sponsorowane także nie są pozbawione zalet. To świetne rozwiązanie, które generuje bardzo duży ruch na stronach. Dzięki nim nienachalna reklama dotrze do bardzo wielu osób, które być może skuszą się do wejścia na stronę.

Tego rodzaju artykuły mają jeszcze jedną zaletę: są po prostu ciekawe i angażujące. A takie treści znacznie ocieplają wizerunek marki, sprawiają, że zapada w pamięć. Na dodatek większa liczba linków zewnętrznych oznacza także dodatkowe punkty do wyników wyszukiwania. Google premiuje treści, do których są odwołania w innych mediach i na innych stronach. Artykuł sponsorowany to najlepszy sposób na linkbuilding.

Co lepiej wybrać?

Co sprawdzi się lepiej? Cóż, wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć i od tego, jaki masz budżet. Znaczenie ma oczywiście także marka, bo nie wszystkie produkty nadają się do reklamowania przez influencerów (wyobraźmy sobie w ten sposób reklamę przedszkola czy kliniki).

Artykuły zewnętrzne mogą służyć bardziej do zwiększenia ruchu na stronie. Przydadzą się także, jeśli mało osób słyszało o twoim produkcie czy usłudze lub jeśli oferujesz coś nowatorskiego, czego wcześniej nie było. Influencerzy mogą pomóc firmom, które chcą znacznie zwiększyć sprzedaż lub wejść na lokalne rynki.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *