Akcje WoMM z udziałem liderów opinii

Liderzy opinii to wyjątkowo ważny element budowania marketingu rekomendacji. Kim są i jak skutecznie wykorzystywać ich potencjał w tworzeniu kampanii WoMM?Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi, dzięki którym promocja Waszej marki nabierze rozpędu.

Celem marketing szeptanego jest kreowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu zaangażowania użytkowników. Zarówno tych, którzy są już naszymi klientami, jak również tych, których chcemy pozyskać w przyszłości. Często w proces tworzenia promocji busz marketingowych zaangażowani są też liderzy opinii, czyli z angielskiego tzw. trend-setterzy. Są to użytkownicy, którzy mają najbardziej silny wpływ na opinie pozostałych internautów, a co się z tym wiąże poniekąd biorą oni  udział w procesie podejmowania ich decyzji zakupowej. Kolokwialnie, jest to po prostu osoba, która jako pierwsza wie o trendach danej branży i potrafi zarekomendować produkty innym. Liderzy opinii za sprawą marketingu rekomendacji są bardzo pożądanym ogniwem w prowadzeniu kampanii WoMM.

Za sprawą współpracy z liderami opinii mamy możliwość kształtowania wizerunku brandu wykorzystując do tego autorytet osób ściśle związanych z daną branżą. Umiejętnie wytypowany trend-sitter naszej oferty znacznie silniej będzie oddziaływał na decyzje zakupowe innych niż anonimowy internauta.

Lider opinii – kto to taki?

Liderzy opinii wykazują dość zróżnicowane cechy zarówno pod kątem społecznym, jak i demograficznym. Ich pozycja może wynikać zarówno z miejsca zamieszkania, wieku, czy unikalnej wiedzy z danej dziedziny. Zwykle wyróżnia się  tutaj specjalistyczna wiedza związana z branżowymi zagadnieniami z pewnej dziedziny.  Sprawia ona, że osoby podzielające te zainteresowania  traktują ich, jako autorytety danej branży i liczą się z ich zdaniem.

[Głosów: 1   Average: 5/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *